Monday 27 April 2015

Sabar




Alhamdulilah masa lagi diberi kesempatan untuk berbloger ni..hehehehe..Lama tak updates..Sibuk sikit sejak akhir-akhir ini.Tapi alhmdulilah hari ini di beri kelapangan untuk menulis.Hari ini miss froggy ingin share sesuatu.  

Sukarkan nak buat orang faham dengan kita kan.Orang kata nak suruh orang faham kita,kita kena faham dia dulu betul ke?hahahaha betul lah itu...Tapi nak faham orang bukannya senang kan?Manusia ni sama jew tapi perangai lain-lain..Bab kata orang macam-macam ragamlah.Ada yang jenis gitu dan ada yang jenis gini.Nak hadapi camne ea?Senang jew hadapi diorang dengan senyuman.Bila kita senyum masalah akan settle. 

Masalah lok adalah teman setia kita..Selalu jew nak berdamping dengan kita even kita tak boh pom masalah itu datang kat kita.Tapi bagi miss masalah yang datang adalah ujian dari Allah dimana Allah nak tengok sejauh mana ketabahan kita sebagai seorang hamba-Nya..Satu lagi tanda Allah sayang kat kita.Kadang-kadang masalah yang hadir dalam hidup kita akan mendewasakan kita dan mengajarkan kita erti kesabaran.Betul tak?? Hehehe 


Bila miss ada masalah miss cuba sibukkan diri dan miss sedaya upaya sembunyikan masalah yang miss ada dari kawan-kawan miss,,,Bukan tak nak share tapi tak nak membebankan diorang sebab miss tahu diorang pun ada masalah mereka sendiri jugak.Miss tak menyusahkan diorang lagi.Tapi kalau miss tak tahan miss luah jugak ke roomate miss merangkap bff miss.. Tapi bukan semua benda kita boleh share even dengan bff sekalipun.Hehehe.. 

Apa yang penting selalulah ingat Allah selalu ada dengan kita,tak pernah pun Allah tinggalkan kita malah kita yang selalu lupa pada Allah..Tepuk dada tanya iman.Wasalam..<3 
       Coretan by : Miss Froggy 
        Time : 5.38 petang






No comments:

Post a Comment