Saturday 10 October 2015

Peristiwa yang Mengejutkan

Bismillahirrahmanirrahim. 
Assalamu'alaikum warrahmatullah. 

Dear bloggie,,,  

Alhmdulilah masih diberi kesempatan dari Allah untuk menulis lagi.Semua orang inginkan kesempurnaan kan dalam kehidupan kan tak kecuali miss.Tapi da nama pun manusia kita ni manalah perfect.Manusia mana yang tak melakukan kesalahan kan?Kalau da namanya manusia kesalahan memang tak lari lah.Apa yang penting muhasabah selalu diri,selalu bertaubat kepada Allah.Selagi kita masih bernyawa pintu taubat masih lagi terbuka.. 

Allah,masih banyak lagi kekurangan diri,jahil lagi tapi miss berusaha untuk kearah yang terbaik.Tetapi i need time to change.Memang susahlah bila kita nak berubah ke arah kebaikan kan?Akan ada yang "Menghasut" (Syaitan ler).Dia memang takkan dari jauh dari kita.Lebih-lebih lagi masa kita stress mudah sangat lah dia nak mengoda kita.Apa-apa pun semua itu boleh dicegah bila iman kita kuat. Cmne nak kuatkan iman kita?? Mudah jew ikut segala perintah Allah.Buat kebaikan dan tinggalkan yang mungkar.Tapi kita ni manusia biasa ,walau cmne2 pun tetap akan melakukan kesalahan.. 

Tak nak cakap pasal orang lain tapi bila tengok diri sendiri pun  da tahu banyak kekurangan lagi.Masih banyak lagi kena pelajari dan banyak perkara yang tidak tahu.Jahil lagi.Allah..(*crying) Allah sebenarnya sayang sangat kepada hamba-Nya sebab itu dia uji kita.Dia hendak kita selalu dekat dengan Dia.Bukan masa susah baru cari Allah.

Bila teringat saya peristiwa ini rasa hati ini amat bersalah sangat pada Allah.Ceritnya begini,pada masa ni miss dan roomate miss ingin membeli air kat cafetaria kolej miss.Dalam perjalanan miss berjalan tu miss terdengar sesuatu bunyi,pada mulanya miss ingnore jewlah.(*ingt bunyi burung) lepas itu miss jalan setapak ke depan,dengan izin Allah syiling kat cafe tu terjatuh,nasib baik miss cepat masa tu if not sudah pasti syiling tu akan jatuh betul-betul atas kepala miss.Allah sayang miss sebab itu Dia selalu lindung miss tapi miss selalu lupa padaNya..Allah (*Sebak).Masa itu miss istifar  banyak-banyak sebab dengan izin Allah miss selamat.Alhmdulilah.. 

P/s : Selalu bersangka baik dengan Allah

No comments:

Post a Comment